Proszę czekać ...

Cykl: Ścieżki Rozwoju Absolwentów i Wskazówki Dla Studentów PJATK

Cykl: Ścieżki Rozwoju Absolwentów i Wskazówki Dla Studentów PJATK

07.05.2025, 09:43
Data publikacji

Cykl: Ścieżki Rozwoju Absolwentów i Wskazówki Dla Studentów PJATK

Rozmowa z Jakub Kuciem, absolwentem studiów licencjackich oraz magisterskich na kierunku Sztuka Nowych Mediów na Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych.

 

  1. Czym się obecnie Pan zajmuje? Na czym polega Pana praca?

Wraz z trójką przyjaciół, z którymi studiowałem na PJWSTK (obecnie PJATK) zajmujemy się tworzeniem gier jako ACID WIZARD STUDIO.

 

  1. Jak wygląda Pana ścieżka zawodowa?

Podczas studiów i zaraz po ich zakończeniu głównie zajmowałem się tworzeniem grafiki oraz animacji na zlecenie. Później wraz z moimi przyjaciółmi z roku, z którymi dużo graliśmy w gry komputerowe, postanowiliśmy zrobić coś swojego. Rozpoczęliśmy pracę nad małym pomysłem, który rozrósł się i zamienił w projekt pełnoprawnej gry, której stworzenie zajęło nam ok. 5 lat. W tym czasie, założyliśmy studio, które zajmuje się tworzeniem gier komputerowych.

  1. Kiedy rozpoczął Pan pierwszą pracę w zawodzie? (w tym staże, praktyki)

Jeśli liczyć zlecenia na grafikę użytkową, to wykonywałem taką pracę już na 2-3 roku studiów.

 

  1. Na ile wiedza ze studiów była przydatna z punktu widzenia rozpoczynania pracy w zawodzie?

W moim przypadku bardzo przydatna. Trafiłem na wydział Sztuki Nowych Mediów z bardzo małą wiedzą na temat tworzenia grafiki. Nie kształciłem się wcześniej w tym kierunku, nie ukończyłem żadnego liceum plastycznego. Miałem dużo do nadrobienia i wiele informacji było dla mnie nowością.

 

  1. Jakie umiejętności nabyte na studiach Pan wykorzystuje? Jakie umiejętności okazały się najbardziej przydatne w pracy zawodowej?

Zawsze miło wspominam pracę z moim promotorem czyli Wojtkiem Wawszczykiem, który był wyjątkowym nauczycielem i wspaniale przekazywał wiedzę z dziedziny animacji.

 

  1. W jakie aktywności pozazawodowe (koła naukowe, wolontariat itp.) angażował się Pan podczas studiów?
    Uczestniczyłem w Game Jamach - czyli konkursach tworzenia gier komputerowych w bardzo ograniczonym czasie.

 

  1. Jakie doświadczenia nabyte podczas studiów pomogły Panu w zdobyciu pracy po studiach?
    Nie umiem wyodrę
    bnić pojedynczych, dobrych przykładów. Cały przebieg studiów, obejmujący zarówno zadania praktyczne, jak i zdobywanie wiedzy z zakresu grafiki, historii filmu, czy fotografii, a także kontakt z ludźmi o podobnych zainteresowaniach, wpłynął na rozwój jakiegoś rodzaju wrażliwości. Wszystko to pomaga mi w procesie tworzenia.

 

  1. Gdyby mógł Pan zmienić jedną rzecz dotyczącą swojej aktywności zawodowej na studiach, co by to było?

Chciałbym móc czasami odpuścić zupełnie przedmioty, które kompletnie mnie nie interesowały i z którymi obecnie również nie mam nic do czynienia, na rzecz tych, które obecnie mi się przydają.

 

  1. Jakie są Pana dalsze plany zawodowe, którymi może się Pan z nami podzielić?
    Nie mam obecnie mocno zarysowanych planów zawodowych.

 

  1. Jakiej rady zawodowej udzieliłby Pan obecnym studentom?
    Po pierwsze - czas studiów wiąże się z realizacją wielu projektów z różnych dziedzin, co utrudnia skupienie się na ulubionej specjalizacji. Nie musimy się martwić, że niektóre zadania będą wykonywane z mniejszym zaangażowaniem – ważniejsze są te, które naprawdę nas interesują.

Po drugie - z doświadczenia wiem już, że pewnego dnia zatęskniłem za zajęciami z rysunku albo malarstwa o 8.00 rano, warto je doceniać, póki trwają.

 

Dziękujemy za udział w rozmowie i życzymy dalszych sukcesów.

07 maja